TOYOTA YARIS CROSS. Ar žmonės perka tik paaukštintas mašinas?

2024 Toyota Yaris Cross, 1.5l įprastas hibridas. Kainos nuo €25100

Žmonės perka tik paaukštintas mašinas? Panašu, kad taip. Yaris Cross užaugo nuo mažojo Yari’uko ir pagal pardavimus rikiuojasi antroje vietoje, po didžiojo RAV4, o iškart už jo, trečioje vietoje irgi paaukštinta Corolla Cross. Aš esu lygiai toks pats paaukštintų mašinų mėgėjas. Palyginus su mažuoju Yaris, Cross’e sėdi aukštai, vietos pilnai pakanka mano 187cm ūgiui. Turiu keletą mėgiamų automobilių vertinimo kriterijų ir vienas iš jų – jausmas įsėdus. Sėduosi į Yaris Cross ir bam – viskas tinka. Tinka vairo padėtis, tinka ypač patogi sėdynė. Tinka vaizdas pro langus ir idealus sėdėjimo aukštis. Mažajame Yaris jaučiuosi kiek per aukštas, o čia – savo vietoje.

Užsivedam. Jei baterijos pakanka, pamatau žalią lemputę READY, jei baterija išsikrovus, išgirstu garsoką 3 cilindų variklį. Žvalgausi po daug veiksmo turintį prietaisų skydelį, o pirmas darbas naujoje mašinoje – prisijungti telefoną. Bluetooth pagauna iš pirmo karto, džiaugiuosi. Carplay veikia be laido, pasikuria greitai. Telefoną metu į belaidžio įkrovimo vietą ir krovimas iškart pasigauna! Užsistatau Waze, važiuojam. Sukdamas iš aikštelės susireguliuoju muziką. Nežinau kodėl, bet 99%, įsėdus į kažkieno kito vairuotą mašiną, randu užkeltus žemus dažnius iki max. Juos nuleidžiu iki 0, tačiau mano ausiai, geresnės versijos JBL aparatūra daužo vistiek kiek stiprokai.

Važiuoju į aplinkkelį ir testuoju adaptyvią kruizo kontrolę bei pagalbinį vairavimą. Mygtukus randu greitai, užsistatau greitį ir pasileidžiu. Smagu, kad greitis reguliiuojasi kas 1km/h. Nežinau kodėl kiti gamintojai greičio keitimą daro kas 2, o kartais ir kas 5km/h. Taigi, paaukštintas Yaris juostas laiko gerai, važiuoja nustatytu greičiu, tačiau rikiuojantis, jaučiasi kiek senoviškas per staigus stabdymas ar per lėtas greitėjimas. Esu bandęs kitų modelių, kur šis procesas sklandesnis. Prisimenu, kad tai vienas mažiausių Toyota modelių ir nudžiungu, kad vistik turi vairavimo pagalbą.

Įvažiuoju į miestą, greitis lėtėja ir vis dažniau mano Toyota persijungia į elektrinį variklį. Nutilus suprantu, kad garso izoliacija yra vis dar prie silpnesnių Toyota vietų. Mieste vis pagreitėjant nedžiugina ir per garsus variklio darbas. Nuotaika keičiasi pažiūrėjus į sąnaudas. Čia yra vienas efektyviausių Toyota hibridų, kuris naudoja apie 5l/100km benzino. Žmonėms, kurie svarsto apie elektromobilį, bet dažnai išvažiuoja iš miesto, toks hibridas yra geras sprendimas.

Manevruodamas mieste džiaugiuosi. Kažkada seniai esu sugalvojęs terminą, apibūdintantį važiavimo sklandumą. Ar mašina “Playstation”, ar ne. Reiškia, kad visi paspaudimai sklandūs, vairas veikia sinchrone su greičio paspaudimu ir bendrai, jautiesi mašinos dalimi, o ne tik keleiviu. Matyt, daugeliui vairavimo sklandumas kompiuteryje nekelia asociacijų su “Playstation”, bet tebūnie tai mano terminas ir žinosime apie ką jis 🙂 Yaris Cross – man “Playstation”.

Dienos pabaiga, susėda vaikai. 6-9 metų vaikų kojos jau lenkiasi ties sėdynės kraštu, tad ir erzinančiai nespardo mano nugaros. Patys jaučiasi gan patogiai tame mažame tarpelyje už mano sėdynės. Sėdi kiek žemokai lango, bet vietos pakanka ir atrodo patogu, bent neilgoms kelionėms. Apie suaugusių sėdėjimą gale šnekėti gali ir nereikia, galinė sėdynė yra skirta nedideliems vaikams, o suaugę sėda tik nebent kai labai labai reikia. Bagažinė yra gero dydžio, telpa keli blokai vandens ir pomidorų siuntą iš uošvių. Grindys lygios su slenksčiu ir krauname gan aukštai, tad įsimesti keletą reikalingų daiktų, tikrai nebus bėdos.

Po trijų dienų ir kokio 100km mieste, atiduodu Cross’ą ir pasilieku su tokiomis mintimis. Labai gera kaina už mažą, bet didesniu atrodantį hibridą. Super geros degalų sąnaudos, norisi vairuoti, nes sėdėti jame tikrai patogu. Manau, kad neveltui šis Yaris Cross yra labai gerai parduodamas. Jo pirkėjais gali būti daug kas. Jei rinkčiausi aš, turbūt neičiau į aukščiausią komplektaciją, nes 35+ kaina jau praranda žavesį ir atsiranda daugiau konkurentų. Bet labai patikimas hibridas už 25+, galėtų atsirasti ne viename trumpajame sarašę (shortlist). Lieka tik viena mintis: kodėl šis Yaris Cross negalėjo būti kiek tylesnis, kaip jo prabangesnis brolis Lexus LBX, turintis tą patį variklį.

1- 10 skale ir komentarai

  • Isvaizda 7
  • Jausmas isedus 8
  • Bluetooth prisijungimas 5
  • Meniu aiskumas 6
  • Ekranai 6
  • Muzika 7
  • Sedynes patogumas 9
  • Telefono krovimas 9 
  • Garso izoliacija 5
  • Adaptyvi kruizo kontrole 6
  • Playstation 8, isskyrus garsa
  • Kameros kokybe 5
  • ekonimiskumas 10

Nori Yaris Cross testdraivo? Prašykite paulius@carwise.lt